moollaan

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Malin - 22 mars 2010 21:29

Hej :)

 

Jag har PRAO-vecka den här veckan, jag praoar på restaurangskolan. Det var ganska kul, jag jobbade ihop med två killar som jag inte kommer ihåg riktigt vad de hette. Jag fick hjälpa till med att plocka upp varor, hämta saker och ställa tillbaka dem. Jag fick även prova på att göra risotto :P

En sak som var mindre kul var att riva pepparrot, det sved nåt hemskt i ögonen! Riv inte pepparrot om ni inte behöver det ;) Vi lagade mat som senare skulle frysas in i portionsförpackningar och sedan säljas. Vi gjorde flera olika rätter och när vi var klara och hade lunch fick vi äta av det som vi hade lagat :P Sen packade vi in det i små lådor, satte på lock med nån maskin och klistrade på en lapp där det stog vilken sorts mat det var. När vi hade städat upp efter oss fick jag gå hem. I morron ska jag va där 8:10 idag gav dom mej lite sovmorgon så jag började 9. 

 

Senare på kvällen var det konståkningsträning, vi åkte igenom alla numrena till isshowen som vi har börjat öva på och det gick bra :) 

 

Nu ska jag gå och lägga mej så jag orkar med en dag till, man blev lite trött eftersom man står upp hela tiden. Jag är inte van vid det. God natt!    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag heter Malin och jag är 15 år. På min fritid tränar jag konståkning och är med mina kompisar. I min blogg skriver jag om min vardag och saker jag gillar.

Bloglovin

bloglovin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards